سایت چه میباشد ؟
نوشته شده توسط : علی پور


شاید برای هر کس وقت متعددی در وب بگذارند، تفاوت های وبسایت و بلاگ خیلی بدیهی باشد. ولی مطمئناً اکثری اشخاص هم میباشند که هنوز تفاوت این 2 را به صدق نمی‌دانند. چرا؟ زیرا سایت و وب لاگ در نگاه اولیه، شباهت های بسیار متعددی با یکدیگر دارا هستند. هر چه نباشد، هر دو به صفحات اینترنتی اشاره دارا هستند. این شد که تصمیم گرفتیم برای شورن شدن مورد، یک نوشته‌ی‌علمی بی آلایش و کوتاه دراین باره بنویسیم. پس در حالتی که تفاوت این دو برای شما هم چندان بدیهی وجود ندارد، سفارش می کنم با ما هم پا باشید.

ما درین نوشته‌ی‌علمی، تعریفی از این دو معنی ارائه خوا هیم اعطا کرد و در رابطه کاربردها، تفاوت‌ها و هزینه هرکدام بیش تر حرف میکنیم.

 

وب لاگ چه است؟
وب لاگ یک ورقه اینترنتی برای تایپ کردن یادداشت‌ها و مقاله‌ها می باشد. در واقع، وب لاگ را می‌اقتدار به دیده یک روزنامه یا این که خبر نامه اینترنتی رویت کرد. یعنی وب لاگ تیم‌ای از مقاله‌ها را در خویش جای می دهد. ولی، این را هم می بایست بدانید که بلاگ ها معمولاً دارنده گونه بندی نیز می‌باشند و مقاله ها آنان در یک یا این که یک‌سری جور بندی جای میگیرند.

به طور معمول بلاگ از زبانی معمولی غیررسمی و غیر سازمانی به کارگیری می‌کند. این را هم بیش تر کنم که تایپ کردن در یک وب لاگ عمل خیلی رنج وجود ندارد، فقط بایستی پیرامون موضوعی که می خواهید در رابطه آن بنویسید علم کافی داشته باشید.

چه‌گونه میتوانم یک وب لاگ بسازم؟
در صورتی دوست دارید نوشته‌های خویش را در وب قرار دهید تا خوانند‌گان بخوانند، پس مسلماً داشتن یک وب لاگ برایتان ایدۀ جذابی می باشد. البته چطور بایستی یک وب لاگ ساخت نمایید؟ برای این مراد دو شیوه موجود است:

به کارگیری از بلاگ‌سازهای بدون پول: اکنون، خدمت های وبلاگی بخش اعظمی به لهجه فارسی فعال می باشند. از گزاره دارای اسم و رسم ترین آن‌ها می شود به بلاگفا اشاره نمود. این خدمات یک بلاگ بدون پول بر روی دامنه خودشان در چنگ شما می گذارند که از روش آن می توانید مطالب متعدد خویش را منتشر نمائید.
پباده سازی یک بلاگ منحصربه‌فرد: چاره دوم که برای اشخاص مشقت بار‌گیرتر مطلوب میباشد، تولید یک بلاگ بر روی دامنه منحصر می‌باشد. هر یکسری برای اینکار شما نیاز به پاره ای صرف هزینه دارید، ولی در ازای (در صورتیکه بخواهم محاوره ای بیان‌کنم) کلاس کاری شما طولانی تر خواهد بود. برای تولید یک بلاگ مخصوص شما میتوانید از وب سایت ساز پرتال یا این که سیستم های شبیه مثل وردپرس استعمال فرمایید. ما حتی یک تخفیف خوب نیز برای کسانی مثل شما که به تایپ کردن عشق و علاقه‌مند می‌باشند در حیث گرفته‌ایم.
طراحی سایت در مشهد

و البته سایت... تفاوت اصلی وبسایت با بلاگ در کارکرد آن هست. یک وبسایت صرفا با انگیزه تایپ کردن تولید نمیشود. شما وبسایت می‌سازید تا تولیدات و سرویس ها خویش را معرفی نمائید، مغازه اینترنتی فعال‌ساز‌ی فرمایید و ... براین اساس این سایت دربرگیرنده صفحه های مختلفی مثل ورقه اصلی، ورقه سرویس ها یا این که محصول ها، برگه در رابطه ما، برگه تماس با ما و ... میگردد. دقت داشته باشید که سایت ها معمولاً بخشی تحت عنوان بلاگ هم دارا‌هستند که در آن مطالب و نوشته‌های آن‌ها قرار میگیرد. مثلا، در حال حاضر شما در اکنون تلاوت بخش وب لاگ وبسایت ما می باشید. البته این تنها یک قسمت از وبسایت ما می باشد و صفحه ها دیگری نیز داریم که در آنان به معرفی وبسایت ساز خویش و سرویس ها آن میپردازیم.

انگیزه از ساخت وب سایت چه می باشد؟
هم اکنون بیایید بدین سوال پاسخ بدهیم که در چه مواردی شما نیاز به یک وبسایت دارید.

به دلیل ارائه سرویس ها
برای معرفی کمپانی
جهت معرفی محصول ها
جهت فروش محصول ها (تارنما فروشگاهی)
پرتال های سازمانی و دولتی
چه گونه می توانم یک تارنما بسازم؟
همان گونه که گفتیم، سیستم هایی برای تولید بلاگ وجود دارا‌هستند. همین قضیه درباره‌ی تارنما ها نیز راست گو می‌باشد. به عنوان مثال، وب سایت ساز پرتال یکی این سیستم هاست که توسط آن شما میتوانید یک وب سایت بسازید، صفحه ها متفاوت آن را تعریف و تمجید نمائید و مدیر آن را در مشت بگیرید. از گزاره دیگر سیستم های مطرح می‌اقتدار به وردپرس، جوملا، پرستاشاپ (برای ایجاد مغازه) و ... اشاره نمود.

تنها به یک نکته اعتنا داشته باشید: هنگام ساختن یک تارنما، بسیار مهم می‌باشد که شما یک دامنه منحصر (درخصوص دامنه ها اضافه بخوانید) برای خودتان داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: