UX و UI در طراحی سایت چه میباشد و چه کاربردی دارد ؟
نوشته شده توسط : علی پور


UX و UI در طراحی سایت چه میباشد و چه کاربردی دارد ؟
Aranik۱۳۹۸-۰۵-۰۲ بدون دیدگاهدر طراحی وب سایت
میگردد دوستان عزیز این نوشته‌ی‌علمی در باب UX و UI در ساخت سایت و کاربرد های UX و UI قراره به شما اطلاعات بده .

طراحی سایت در مشهد

UX و UI در طراحی سایت چه می باشد؟
با یه خرده تحقیق و توجه روی سایت هایی که مخاطبای بیشتری دارند مثل وب سایت خبرها یا مغازه های اینترنتی به این سود می‌رسیم که طراحان سایت یک سری ویژگی متعدد در طراحی وب رعایت میکنند که باعث واکنش مثبت کاربران میگردد. این ویژگی ها عبارتند از زیبایی منحصر و حس رضایت کاربران از وبسایت و امکانات سایت.

هنگام طراحی سایت به وسیله افراد مبتدی یا غیر متخصص که اطلاعات کاملی درمورد ساخت وب سایت ندارند فهم و شعور اصطلاحات مختص دشوار می‌باشد.از جمله این اصطلاحات در ساخت سایت UX و UI می‌باشند که هر کدام معنای متفاوتی دارا هستند. جالب میباشد بدانید از نگاه شغلی برخی طراحان وبسایت UX Designer و برخی دیگر UI Designer نامیده می‌شوند.

UX چیست؟
به صورت کلی UX مخفف User Exprince Design به معنی کردار و واکنش کاربر نسبت به وب سایت و یا کالای جان دار در سایت است. UX Designer ها سعی دارا هستند با روش های مختلف حس رضایت را در کاربران ایجاد کنند به عبارت دیگر طراحی UX هر دسته ارتباطی در بین مشتری و ارائه دهنده متاع میباشد که استعمال از تارنما را راحت تر مینماید.

UX تجربه کاربر و اثر متقابل آدم و کامپیوتر است ، که باعث فهم و شعور کاربر از دید جنبه های عملی و تجربی و موثر سیستم و سادگی در به کار گیری هست. وظیفه طراح وبسایت ایجاد محیطی دلنشین برای کاربران سایت است. طراح سایت بایستی احساسات و هیجانات کاربر را نسبت به سایت و یا کالای مو جود را خوب بشناسد و محیطی را طراحی کند که همه این احساسات و هیجانات تحریک کند. طراح تارنما مهمترین عضو گروه شما است که قادر است تاثیر مثبت و یا منفی روی کسب و عمل شما بگذارد.

یک مثال معمولی در زمینه‌ی UX
در طراحی وب سایت باید از همه امکانات استفاده نمود تا حس رضایتمندی کاربر هنگام به کارگیری از تارنما شما را جلب کند. ایجاد این احساس به طور کامل به طراح UX شما بستگی دارد. امروزه هر سایتی برای موفقیت به طراح UX نیاز دارد.

برای مثال هنگام خرید از یک دکان اینترنتی در حالتی‌که کاربر سریعتر به سود دلخواد خود برسد صد رد صد احساس رضایتمندی بیشتری از تارنما شما خواهد داشت.هر چقدر این فعالیت راحت تر باشد شما دارای یک طراح UX موفق هستید. در سود یک طراح UX توجه بیشتری به رضایت کاربر دارد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: