مراد از طراحی وب سایت ریسپانسیو یا این که عکس العمل گرا چه می‌باشد؟
نوشته شده توسط : علی پور


مراد از طراحی وب سایت ریسپانسیو یا این که عکس العمل گرا چه می‌باشد؟
در صورتی با تلفن همراه و یا این که تبلت اینترنت سایتی را گشوده کردید و همیشه نیاز به اسکرول يا تغيير زوم داشتید ، و این برای شما آزار دهنده می باشد، بدانید که صرفا چاره این خلل، تکنولوژی ساخت سایت ریسپانسیو یا این که برخورد گرا ” Responsive design ” میباشد.

طراحی سایت در مشهد
با دقت به ارایه سرویس ها نسل تازه وب های مالامال سرعت گوشی، فرآیند رو به پرورش استعمال از این دستگاهها، برای اتصال به وب و مرور صفحه های اینترنت امری واضح هست. به این ترتیب سایزهای متعدد و رزولوشن های متفاوت این دستگاهها تبدیل به خلل بزرگی برای وبسایتهای اینترنتی شده‌است. به این دلیل‌که یک وبسایت می بایست در بعدها مختلفی برای مخاطبانش به اکران درآید و طبیعی می‌باشد که یوزرها انتظار دارا‌هستند با هر دستگاهی بتوانند صفحه ها اینترنت را براحتی ببینند و مرور نمایند. برای رفع این ایراد نخست پباده سازی ورژن تلفن همراه وب سایت مرسوم شد. یعنی اینترنت سایتها دو توشه هزینه می کردند، یک توشه برای پباده سازی و رئیس و باصرفه سازی وب سایت اصلی و توشه دیگر برای وبسایت ورژن گوشی. ولی گستره بعدها نمایشگر دستگاههای گوناگون چنان بزرگ و متنوع شد که طراحی سایت برای هرمورد از آن‌ها عملا غیر اقتصادی و غیرممکن میباشد. به این ترتیب طراحی وب سایت واکنشگرا برای رفع این نقص‌ به میدان آمد و بوسیله آن یک تارنما به طوری پباده سازی میگردد که اجزای آن شناور بوده و خویش را با هر برگه نمایشی تطبیق دهد.


آمارها حاکی از آن می‌باشد که وب سایت هایی که بصورت عکس العمل گرا پباده سازی گردیده اند نسبت به رقبای خویش غالب خیس می‌باشند و در‌صورتی‌که وبسایتی ریسپانسیو نباشد موجب کاهش تماشا و تلف کردن مخاطبانش می‌شود. همان ریسپانسیو یک قالب برای تمام ابزارها هست. ریسپانسیو به معنای جواب گرا یا این که واکنشی می‌باشد. به‌این مفهوم که طراحی وب سایت به طوری میباشد که وبسایت را برای بعدها غیر متعارف موبایل های همپا و تبلت ها هماهنگ مینماید و شما با تغییر‌و تحول سایز کاغذ شاهد خواهید بود که فونت ها و پیوند ها تماما در سایز مطلوب خودشان قرار میگیرند و شما به راحتی آن‌ها را می‌بینید و به عبارت دیگر یوزرها با هر ابزاری وب سایت شما‌را ��ماشا مینمایند از محتوا و ظواهر وب سایت شما کمال به کارگیری را خواهند پیروزی.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: