مشکلات همگانی و نکات مهم در پباده سازی سایت
نوشته شده توسط : علی پور

مشکلات
همگانی و نکات مهم در پباده سازی سایت

آن‌گاه از خرید هاست و دامنه زمینه حیث برای شیوه اندازی تارنما تان و نصب سیستم مدیریت محتوا زمینه نیاز، گام بعدی که پیش روی شماست طراحی قالب برای تارنما تان است . هنگامی کاربری وارد تارنما شما می شود طراحی سایت شما اولی چیزی است که اعتنا وی را جلب می‌کند . یک طراحی سایت زیبا می‌تواند به کاربر شم وقار و راحتی بدهد و وی را مدتها در وب سایت شما نگه داراست البته یک طراحی سایت بی نظم در همان نگاه اول منجر انصراف کاربر از پیمایش وب سایت شما و خروج وی از سایت میشود .

در این مطلب نکات حساس در طراحی سایت موضوع محاسبه قرار می گیرد که اعتنا به آن برای همگی کاربران حرفه ای و مبتدی و تازه کار لازم هست و می تواند جلوی بخش اعظمی از ایرادات را بگیرد .

به تیتر یک طراح تارنما بایستی کاری فرمائید که بازدید کننده در نگاه اولیه به کاربر دائمی وبسایت شما تبدیل شود . در ذیل تعدادی از نکات حساس در طراحی تارنما را به شما معرفی خواهیم کرد .

 

نکات
اساسی در پباده سازی سایت ۱-
رنگ بندی : در انتخاب رنگ به هنگام پباده سازی تارنما می بایست دقت فرمایید . سایتی که در هم اکنون طراحی قالب آن هستید چه موضوعی دارد؟ وب سایت هایی که علمی و تحقیقاتی می‌باشند و عمده محتوی و مقالات در آنها اصلی می‌باشد می بایست رنگ بندی بی آلایش داشته باشند . نظیر نوشته سیاه با پس مورد سفید . چون استفاده کننده زمان متعددی در این سایت ها برای تلاوت مقاله ها وقت صرف می نماید که رنگ بندی بی آلایش از خستگی چشم کاربر پرهیز می نماید .

البته در طراحی وبسایت های فروشگاهی و خدماتی خوبتر میباشد از رنگ های بشاش و تند به کار گیری شود . خصوصا برای دکمه ها و متن های مختص تا دقت مشتری برای کلیک کردن یا ثبت نام بخش اعظم جلب شود . به کارگیری از رنگ های تند تنها بایستی در بخش هایی از وب سایت باشد که قصد دارید اعتنا استفاده کننده جلب شود و اگر در تمامی جای وبسایت از رنگ های تند و با کنتراست بالا استعمال فرمایید باعث خستگی کاربر و نارضایتی او از طراحی سایت شما خواهد بود .

۲-
سایز و دسته فونت : یکی دیگر از نکات اساسی در طراحی تارنما به کار گیری از فونت خوانا با اندازه مناسب هست . زمانی کاربری وارد صفحه ها سایت شما می گردد باید بتواند به راحتی مطالب شما را بخواند و نیازی به زوم کردن نداشته باشد و همینطور برای پباده سازی سایت خویش فونتی انتخاب کنید که با همه مرورگرها سازش بی نقص داشته باشد و به رخ صحیح سناریو داده شود .

اگر مطالب وب سایت شما بیش از اندازه ریز یا این که درشت باشد سود آن نارضایتی کاربر و کنار گذاشتن تارنما شما خواهد شد .

۳-
منو ها و مسیریابی : از دیگر نکات اصلی در پباده سازی وب سایت می بایست به منوها و مسیریابی آسان در وب سایت اشاره کرد . متاسفانه در بسیاری از پباده سازی وب سایت های ایرانی زمانی استفاده کننده می خواهد به بخش مورد لحاظ برود مبتلا سردرگمی می گردد .
برای مثال یک سایت شرکتی که برگه منحصر به فرد استخدام داراست ولی در منو های وبسایت منتخب به نام استخدام وجود ندارد و کاربر آن گاه از مراجعه به وب سایت می بایست تمامی صفحات تارنما را به دنبال بخش قضیه لحاظ بگردد و یا بی فیض وبسایت را کنار گذاشتن کند!
شما باید کوتاه ترین مسیر را برای دسترسی استفاده کننده به مطالبتان هنگام طراحی وب سایت در لحاظ بگیرید . در صورتی‌که حجم مطالب بسیار می باشد می‌توانید از ۲ یا این که یکسری منو متفاوت به کارگیری فرمایید و بخش بندی مطالب وب سایت را توسعه و گسترش دهید تا یوزرها در کوتاه ترین برهه زمانی ممکن به خواسته خویش برسند .

همینطور می توانید در ستون های کناری سایت از بخش بندی های متفاوت استعمال فرمائید و قسمتهای مالامال کاربرد تارنما خویش را در آن قرار دهید . یک رویکرد دیگر برای بهبود مسیریابی وبسایت قرار دادن نقشه وب سایت هنگام پباده سازی تارنما هست . با به کارگیری از نقشه وبسایت بازدیدکنندگان با مراجعه به بخش نقشه وبسایت می توانند خیلی راحت کاغذ مسئله نظر خود را پیدا نمایند و وارد آن بشوند .

طراحی سایت در مشهد

۴-
تصاویر : هیچ کاربری از دیدن یک سایت خشک و بی روح لذت نخواهد برد . برای بخش های مختلف تارنما از تصاویر دارای ارتباط و با کیفیت به کار گیری فرمائید . این در پباده سازی وب سایت فراوان کلیدی است چون به کار گیری از تصاویر نیز مقررات خاص خودش را دارد .

تصاویر برای به کارگیری به هنگام پباده سازی سایت بایستی خوب و با حجم ناچیز گزینش شوند تا سبب ساز کاهش سرعت سایت شما نشود . توجه نمایید که سرعت سایت یک فاکتور با اهمیت در سئو و بهینه سازی سایت شما می باشد که بایستی از اولِ فعالیت پباده سازی وب سایت همگی جوانب را در لحاظ بگیرید .


سایز تصاویر نیز می بایست متناسب با مطلب شما تعیین شود . برای یک مطلب یک تصویر با میزان میانگین (۶۰۰X400) کافی هست و برای منو ها و لوگوی سایت از تصاویر با سایز کوچک هنگام طراحی سایت استعمال فرمایید . به کارگیری از تصاویر بیش از حد والا در مطالب سبب ساز سنگین شدن صفحات وبسایت و در سود کاهش سرعت لود وبسایت میگردد .


همت فرمایید درصورتی که مقاله‌ها طولانی مینویسید مسلما از یک یا این که تعدادی تصویر دارای ربط در طراحی تارنما خویش استعمال فرمایید زیرا تصاویر هم سبب ساز تنوع و رفع خستگی خواننده می‌گردد و نیز فهم و شعور مطلب را برای او سهل وآسان خیس می‌نماید . یک تصویر مطلوب و دارای ارتباط گاهی بیش از یک‌سری خط توضیح و نوشته به کاربر در درک مقاله یاری می‌کند . به فعالیت بردن تصویر مطلوب با موضوع از دیگر نکات اصلی در طراحی وب سایت می‌باشد .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: