افتخار نام دامنه و وبسایت
نوشته شده توسط : علی پور

از لغت ها انگلیسی سهل در اسم دامنه استعمال فرمایید .

اسم دامنه را طوری گزینش فرمائید که از لغات انگلیسی که اکثر به گوش مردم خورده می‌باشد استفاده شود که بهتر در ذهن استفاده کننده به یاد ماندنی شود . برخی از عبارات انگلیسی در نوشتار به یکسری شیوه می توان نوشت . از به کار بردن چنین اسم هایی پرهیز نمائید چرا که استفاده کننده را در پایان به وبسایت شما سوق دهی نمی نماید .

طراحی سایت در مشهد

از به عمل بردن نام دامنه فینگیلیش بپرهیزید .

از به عمل بردن کاراکتر های انگلیسی که معنای فارسی دارند (فینگلیش) در نام دامنه خود به کارگیری نکنید .

از
به کار بردن اعداد و حروف غیر ضرروی اجتناب کنید
مسلما در حیث بگیرید که کاراکترهای اضافی مثل دش(-) و اعداد و … فقط باعث می شود که کاربر برای تارنما شما بسیار اعتبار قائل نشود و به عبارتی شما را دورازشوخی نگیرد . هر نامی که برای وب سایت در نظر دارید شفاف و شفاف تعیین فرمایید و الکی استفاده کننده را با کاراکترهای مازاد حیران و سردرگم نکنید .

نام دامنه خود را قابل حدس تعیین فرمائید .

تجربه نشان داده می باشد که بعد از ارتباط شما با مشتری و تبلیغات سایتتان، به ندرت پیش می آید که استفاده کننده در به عبارتی روز به وب سایت شما مراجعه کند . معمولا سپس از یک سری روز خاطره شما می کند و می خواهد به سایتتان خصوصی بزند ولی نام سایت را به خاطر نمی آورد . اینجا هنر شما هست که نام وبسایت را طوری گزینش فرمایید که مشتری بر اساس فعالیت شما و کاری که برای آن منظور به شما مراجعه کرده می‌باشد را حدس بزند . خوب تر است مسئولیت این کار را خودتان بر عهده بگیرید و کلیه چیز را بر گردن موتورهای کاوش نیندازید .

از آدرس دامنه کپی گردیده پرهیز نمایید و یک دامنه اختصاصی به فرد انتخاب کنید .

لطفا از اسم برندهای تبارک و معروف در دامنه به کار گیری نکنید . امروزه برخی از اشخاص از اعتبار این جور برندها به کار گیری می کنند تا خودشان را بالا بکشنند اما دیر یا زود مطلقا اعتبار خویش را از دست می دهند . اعتبار هر کس متعلق به خودش می‌باشد . چه بسا در‌صورتی‌که از حیث قانونی نیز برایتان دردسر ساز نشود، البته به اعتبار خود خدشه وارد خواهید کرد . پس نام برندهای دیگر را کنار برند خویش به کار گیری نکنید و از مقدمه با مشتری صادق باشید .

از عجله کردن در انتخاب اسم دامنه بپرهیزید .

این مشکل در بیشتر مواقع برای استارت آپ ها پیش می آید . آن ها ایده ناب و شادی و هدف متعددی دارا هستند و می خواهند که ایده خویش را سریعا به مرحله کار برسانند و معمولا دراینگونه مواقع بدون چاره می شوند که به سرعت یک نام دامنه برای خود انتخاب نمایند .
متاسفانه وقتی باخت می خورند تعجب می نمایند که ایده ای به این نابی چرا ناکامی خورد!
پس خیلی درست و بجا می باشد که بازه متعددی را برای این تراز صرف نمایید تا در ماه های آینده پشیمان نشوید و همیشه با افتخار نام دامنه و وبسایت خود را بر لهجه سرازیر فرمایید . اعتبار یک اینترنت تارنما به نام دامنه است، پس صحیح و هوشمندانه تعیین نمایید .

از ابتدا دامنه ir را برای کسب و فعالیت خویش به ثبت برسانید .

برخی از کسب و امور در ابتدا از دامنه های بین المللی مثل .com به کارگیری می کنند و مشغول عمل می شوند . بعد آنگاه از مدتی تصمیم می گیرند که از دامنه ir نیز استفاده نمایند . ولی مدت ها در غفلت بوده اند و سایت آن ها با ir تا قبل از این تصویب شده می باشد و نمی توانند چنین عملی را انجام دهند . اینجاست که حسرت می خورند و ناچار می شوند ده ها یا شاید هزاران برابر بخش اعظم از هزینه اول خرج نمایند و آن دامنه را خریداری و ثبت کنند . براین اساس چه بسا درصورتی که از دامنه .com نیز در مقدمه به کارگیری کردید، همان موقع دامنه ir هم برای خودتان بخرید تا دست سایرافراد برای سودجویی قرار نگیرد . دامنه ir هزینه بالایی ندارد و می تونید به راحتی این عمل را انجام دهید . در این فیس هرگاه نیاز داشتید با خیال و خاطر آسوده به ایجاد وب سایت ir خویش می پردازید و لذت می برید .

**نکته مهم: متاسفانه یک یقین اشتباه میان یوزرها اهل ایران جا افتاده می‌باشد که پسوند ir سرعت سایت را کند می نماید . ولی این تاءمل هیچ توجیه فنی ای ندارد و به طور کامل خطا هست . اتفاقا از لحاظ سئو پسوندها با هم تفاوت زیادی ندارند و برای کسب و کارهای ایرانی استفاده از پسوند ir که محلی نیز می باشد فراوان موءثر می باشد .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: