پیش روی یوزرها اینترنت
نوشته شده توسط : علی پور


کاربران، بردبار نیستند با وجود گزینه‌های متعددی که پیش روی یوزرها اینترنت قرار دارد، عمده آن‌ها اشخاص بی حوصله‌ای هستند و از آن بدتر این که بایستی نیازهایشان در اسرع وقت برآورده شود . یعنی اگر خواسته‌های آن‌ها را برآورده نکنید، آنان نیز وب تارنما شما را ترک کرده و به سراغ صفحه ها دیگر می‌روند .

طراحی سایت در مشهد
یوزرها به دنبال استعمال هر چه راحت‌تر از وب سایت هستند اصولاً کاربران شم درونی خودشان را دنبال میکنند و اهمیتی به قرائت اطلاعاتی که طراح تارنما در اختیارشان قرار داده است، نمی‌دهند . بر شالوده لحاظ استیو کروگ که مهندس داده ها بوده و در قضیه تجربه کاربران تخصص دارد، «کاربران صرفاً به دنبال راحتی در استعمال از وب هستند و تا وقتی که بتوانند از وب سایت شما و امکانات آن به راحتی استعمال کنند، حاضر میباشند از وب سایت شما دیدن نمایند . در این میان، برای آنان نحوه کار سایت هم اهمیتی ندارد .


یوزرها می‌خواهند کنترل مرورگر را خودشان در دست داشته باشند معمولاً یوزرها دوست دارند سوای این که عاملی برایشان مزاحمتی ساخت کند در کل وب سایت حرکت نمایند . بدین ترتیب درصورتی که پنجره‌های جدید، یک دفعه ظواهر شوند برای آن ها آزار دهنده بوده و از نظرشان یک مشکل تعالی به حساب می آید . بدین ترتیب قابلیت و امکان باز کردن لینک‌ها در پنجره‌های جدید مرورگر، را باید هر چه سریع‌تر متوقف فرمائید . همینطور با قرار دادن دکمه بازگشت، به آنان اجازه دهید به محلی که در آغاز بوده‌اند، بازگردند .


یوزرها او‌لین مورد منطقی را تعیین می‌کنند یوزرها به جای این که به دنبال انتخاب‌های بهینه یا این که پیدا کردن اطلاعات در کمترین زمان ممکن باشند، عموماً اولی مورد منطقی را انتخاب می نمایند . آن ها صفحه ها اینترنت را به چهره خطی مرور نمی‌کنند . بلکه زمانی لینکی را پیدا نمایند که به نظر خودشان موءثر باشد و آنها را به مطلب زمینه نظرشان نزدیک کند، به سرعت بر روی آن کلیک می‌نمایند . به این ترتیب در صورتی‌که این روز ها سرگرم باصرفه کردن وبسایت خویش برای بازدیدکنندگان هستید، بدانید که گام بزرگی برای راضی کردن کاربران برداشته‌اید .

ضابطه
شماره 2: تمرکز خویش را معطوف به چشم شدن عمده تجهیزات وب سایت قرار دهید در طراحی‌های نو وب، غالباً قوانینی را فراهم مینمایند که کاربران به راحتی بتوانند درخواست موضوع نظر خود را عملی نمایند که به اصطلاح به آن 1-2-3-done-steps می گویند . به این منظور، امکاناتی را در تارنما قرار میدهند که برای استفاده کننده جذاب باشد . مثلاً از دکمه‌های گرانقدر و جلوه‌های بصری برای جلب دقت یوزرها استفاده می‌کنند . اگر چه طراح‌های سایت اکثر زمان ها به خاطر قرار دادن این امکانات، موضوع نفد قرار می‌گیرند، اما در صورتی‌که از بُعد پباده سازی وبسایت به آن‌ها نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که چندان هم بد نیستند . در حقیقت، دستورالعمل‌های جذابی که آن ها برای راحتی یوزرها در حیث گرفته‌اند، مضاعف مؤثر بوده و منجر می‌شوند بازدیدکنندگان تمایل به دیدن محتوای وب سایت شما داشته باشند . شما با به کار گیری از این ویژگی‌های معمولی و جذاب، میتوانید ساختار قابل قبولی برای وبسایت خویش تولید نمائید . طراحی سایت شما می بایست به صورتی باشد که همگی دکمه‌های ناوبری در به عبارتی نگاه اول در معرض دید استفاده کننده باشد . همینطور رنگ‌ها هم بایستی برای آن‌ها جذابیت داشته باشد . یکی از روش‌های مؤثری که در پباده سازی سایت می‌توانید به عمل بگیرید این است که از تم رنگ هماهنگ به کار گیری کرده و از به کاربردن رنگ‌های متفاوت در وب سایت دوری فرمائید . در این فیس بازدیدکنندگان وبسایت نیز تمرکز خویش را بر محتوای سایت قرار خواهند اعطا کرد . در چهره رغبت برای به کار گیری رنگ‌های متضاد، از آن ها برای تمایز میان بافت (کانتکست) سایت و پس قضیه آن استعمال کنید . فراموش نکنید که انگیزه شما، این هست که یوزرها تجهیزات موجود در تارنما را به راحتی مشاهنده نمایند . این مساله، یک عدد از اصول دارای اهمیت در پباده سازی صحیح رابط کاربری هست . دست یابی به این هدف بستگی به خویش شما دارد، البته در عین اکنون محتوای شما باید به صورتی باشد که کاربر به خیر آن را درک کرده و از طرفی در تعامل با این جور سیستم، حس راحتی نماید .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: