تفاوت سایت‌های استاتیک و داینامیک
نوشته شده توسط : علی پور

تفاوت
سایت‌های استاتیک و داینامیک در اصل به وبسایت‌هایی که احتیاجی به تغییرات متعددی ندارند و معمولا تمام المان‌های سازنده‌ی آنها اثبات بوده و مدام به‌روزرسانی نمی شود یک وبسایت استاتیک (Static) یا ایستا میگوییم .

به تیتر مثال وبسایت‌های تک صفحه‌ای، برخی از لندینگ‌پیج‌ها، صفحه های ساده‌ی معرفی و در کل تمام سایت‌هایی که حاوی محتوای ثابتی بوده و احتیاج چندانی به دستکاری ندارند می توانند به رخ استاتیک ایجاد شوند، پیاده‌سازی این‌گونه وبسایت‌ها پیچیدگی چندانی نداشته و تنها با به کارگیری از مواقعی که تا به اینجا خاطره گرفتیم قابل اجرا و پیاده‌سازی می‌باشند .

طراحی سایت در مشهد

اما بقیه وبسایت‌ها، به تیتر نمونه سایت‌های محتوا محور، شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و… که همیشه در اکنون به روزرسانی و بازنویسی هستند را سایت‌های داینامیک (Dynamic) می‌نامند، در راستی اگر بخواهیم علت این زمینه را نظارت کنیم به این نتیجه خوا هیم رسید که به روزرسانی چنین وبسایت‌هایی به شیوه وبسایت‌های استاتیک کاری طاقت‌فرسا و تقریبا غیر ممکن میباشد .

به همین ادله سیستم‌هایی پباده سازی شد که عمل ویرایش و به‌روزرسانی را از نحوه یک پنل مدیریت در اختیار صاحب و مالک سایت قرار دهد، نسبتاً بیشتر وبسایت‌های مدرن که با آن ها سرو فعالیت داریم جزء سایت‌های داینامیک به حساب می‌آیند .

تفاوت
وب سایت استاتیک و داینامیک پباده سازی و ساخت این قسمت از سایت (بک‌اند) نیازمند به کارگیری ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی خاصی است که در ادامه اکثر با آن ها آشنا می‌شویم، در اصل این مورد ها ادامه‌ی مراحل قبل می باشند که قبل‌تر در موضوع آنان بحث کردیم .

مرحله‌ی
۴ تعیین
لهجه برنامه‌نویسی
همان گونه که در بالا اشاره کردیم، برای ایجاد بک‌اند تارنما می بایست به سراغ تعیین یک گویش برنامه‌نویسی سمت سرور برویم،‌ یعنی زبانی که با استفاده از آن صفحات سایت خویش را داینامیک کنیم .

برای این منظور انتخاب‌های فراوانی پیش روی شماست، یک عدد از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت اینترنت PHP نام دارد، تا به امروز بیش از ۸۰ درصد وبسایت‌های دنیا با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی ساخت شده‌اند، از معروف‌ترین آن ها می‌توان به فیس‌بوک و ویکی‌پدیا اشاره کرد .

در سرزمین ما هم در اکثر شرکت‌های خصوصی می‌توان رد پای این لهجه را دید، بدین ترتیب درصورتی که به خوبی آن را فرا بگیرید موقعیت‌های شغلی دوچندان زیادی مقابل شما خواهد بود، برای شناخت مقدماتی با این لهجه به فراگیری معرفی PHP که تا قبل از این در همیار آی‌تی منتشر کرده بودیم مراجعه فرمائید .

ولی زبان‌های بسیار متعددی برای برنامه‌نویسی نصیب بک‌اند یک وب سایت وجود دارد، به عنوان مثال ASP , Python , Node JS , Java و… که در چهره رغبت میتوانید از آنان هم به کار گیری کنید .

همانطور که گفتیم با به کارگیری از زبان‌های برنامه‌نویسی بخش‌های داینامیک وبسایت را تولید می‌کنیم، اکنون احتیاج داریم تا اطلاعات وارد شده در وبسایت را به گونه‌ای ذخیره کنیم که در آینده به آنها دسترسی داشته باشیم، برای این فرمان علاوه بر لهجه برنامه‌نویسی باید یک پایگاه‌داده (Database) هم برای تارنما خود ساخت کنیم .

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: