عبارت asp یا php اشتباه است
نوشته شده توسط : علی پور

عبارت
asp یا php اشتباه است ابتدا به تصحیح یک خطا رایج می پردازیم، asp و asp .net و asp mvc فریم ورک میباشند که در آن ها از گویش c# به کار گیری می شود در حالی که php خویش یک لهجه برنامه نویسی می‌باشد که قاب ورک های متعددی داراست .هر دو زبان در سمت سرور به کار گیری می شوند که با آن منطق وب سایت ها و گاهی برنامه های موبایل در سرور نوشته می شود .

طراحی سایت در مشهد

دقت نمائید که در‌صورتی‌که تارنما های معمولی ای بخواهید بسازید مطلقا cms هایی نظیر وردپرس خوب تر خواهند بود برای مثال وسیع ترین وب سایت های خبری با وردپرس می باشند هنگامی شما به چیزی بیشتر از خبر روزانه و کامنت احتیاج ندارید دلیلی نداره که از وردپرس به کار گیری نکنید به علاوه این روزها وب سایت های فراوان پیچیده تر نیز با وردپرس ساخته می شوند .

ما فرض را بر این قرار می دهیم که هدف شما تارنما های تبارک تجاری میباشد که در آن چهره قطعا به کار گیری از فریم ورک های mvc خوب تر خواهد بود، در تعدادی سال اخیر ماکروسافت دیگر نسخه جدیدی برای asp .net ارائه نکرده می‌باشد و ورژن های جدیدی برای asp mvc ارائه کرده و تا این لحظه به نسخه ۶ آن رسیده هست . از طرفی php نیز قاب ورک هایی برای mvc دارااست که یکی از شایسته ترین های آن فریم ورک لاراول میباشد . از اینجا به بعد از آن خواسته از PHP MVC به عبارتی کادر ورک های MVC برای PHP می‌باشند . پس در اینجا اینجانب سوال asp یا php را به asp mvc یا php mvc تغییر تحول می دهم .
(لینک یادگرفتن لاراول ) (در
زمینه mvc جستجو نمایید و سپس به ادامه مطالعه بپردازید)
در نمودار ذیل به مقایسه مقدار استفاده از هر کدام از فریم ورک ها نگاهی داشته باشید .


مقایسه
میزان استفاده از زبان های برنامه نویسی
مقاسه
ویژگی های asp mvc با php mvc در asp برنامه درنهایت کامپایل می شود برای همین سرعت اجرا عمده میباشد . در حالی که php نوعی لهجه اسکریپتی است که در به عبارتی لحظه فرمان از روی فولدر خوانده و تعبیروتفسیر و اجرا می کند، بنابراین سایتی که با php در حال اجرا است را می توان درجا تغییر و تحول بخشید و ویرایش کرد و از به عبارتی موقع تغییرات اعمال می شود در حالی در asp پس از تغییرات بایستی فایل dll ساخت شود و پس از بار گزاری آن فایل به جای پوشه قبل تغییرات اعمال می شود .
asp نیاز به سرور ویندوزی و iis داراست که از سرور لینوکسی گران خیس میباشد اما می تواند کارا خیس باشد در حالی که php بروی سرور های لینوکسی و ویندوزی قابل اجراست .
ویژال استدیو ide برای کدنویسی asp می باشد که پولی و گران می‌باشد البته این موضوع در ایران معنی ندارد . در حالی که php محفظه های برنامه نویسی نوشته باز متعددی برای کد نویسی داراست .
ویژال استدیو محفظه بسیار خیر و خوبی است که عمل تیمی نیز به خوبی باطن به عبارتی محیط در اختیار برنامه نویسان قرار دارااست . به این اصطلاح team foundation server یا این که مختصرا tfs گفته می شود . در حالی که برای php باید از gitub که یک افزونه و تارنما قطع دارااست استعمال کرد . البته سعی گیت هاب نیز دوچندان خوب می‌باشد .
با هر دو می توانایی هر کاری کرد و محدودیتی نمی باشد .
محیط برنامه نویسی های متعددی برای php وجود دارااست که این زمینه گاهی سبب سردر گمی برنامه نویسان می شود .
سی ام اس محبوب وردپرس php می‌باشد و این حجم انبوه پلاگین های آن با php میباشد . پس نیاز به php عمده است .
php نوشته گشوده است و در جهان دوست داستنی خیس است بنابر این برای پیدا کردن عمل در بیرون از مرزوبوم php یه خرده اکثر به فعالیت می آید در حالی که حقوق .net فعالیت ها پاره ای بخش اعظم از php می باشد .
از لحاظ بهینه سازی برای موتور های کاوش گر هردو مانند هم می باشند و بستگی به برنامه نویسی آن دارد، سایت limoonad .com در درحال حاضر حاضر به سرعت در گوگل ایندکس می شود و کلید واژه و کلمه های رنک یک گوگل قلیل ندارد بدین ترتیب با هر دو می بضاعت و توان سایتی seo friendly نوشت .
امنیت هر دو مثل نیز می باشد . عمل کردن در چهار چوب فریمورک ها به طور پیش فرض یک امنیت استانداردی را به پروژه شما می دهند، درصورتی که شما از اصول پیروی فرمایید می توانید اینترنت وب سایت امنی داشته باشید و بخش اعظم به امنیت سرور خود پردازید .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: