فعال سازی تکنولوژی Gzip
نوشته شده توسط : علی پور

فعال
سازی تکنولوژی Gzip روی هاست روش بعدی برای افزایش سرعت وبسایت استفاده از تکنولوژی Gzip در هاست می‌باشد . به وسیله Gzip می توانید نسخه فشرده گردیده سایت خویش را به یوزرها نشان دهید . Gzip سبب ساز می شود سرعت تارنما تان 30 تا 40 درصد ارتقا پیدا نماید . در بسیاری از هاست ها این تکنولوژی به فیس پیشفرض فعال میباشد .

طراحی سایت در مشهد

برای ارزیابی کردن این که آیا Gzip روی وب سایت شما فعال می باشد یا این که نیکی می توانید از وب سایت Check GZIP compression استفاده فرمایید .

Check
GZIP compression
برای فعال سازی Gzip روی وب سایت خود یک سری روش معمولی پیش روی شماست . اولیه اینکه به پشتیبانی هاست خود پیام بدید و از آن ها بخواهید این تکنولوژی را روی تارنما شما فعال نمایند .

 

فعال
سازی Gzip در Cpanel برای فعال سازی Gzip در سی پنل می توانید به رخ تحت عمل فرمائید . روی مورد Optimize Website در قسمت Software کلیک نمائید .

فعال
سازی Gzip در Cpanel
در کاغذ بعدی مورد Compress All Content را تعیین فرمایید و آن گاه روی دکمه Update Settings کلیک فرمائید .

فعال
سازی Gzip در سی پنل
شیوه بعدی این میباشد که خودتان اقدام به فعال سازی Gzip روی تارنما خویش فرمایید . برای این فعالیت می توانید در پوشه .htaccess
تکه کد تحت را قرار دهید:
#
BEGIN GZIP
AddOutputFilterByType
DEFLATE text/text text/html text/plain text/xml text/css application/x-javascript application/javascript

 

در‌صورتی‌که هم اینترنت وب سایت شما وردپرسی میباشد کار شما فراوان ساده خیس می‌باشد . می توانید از افزونه های W3 Total Cache و WP Rocket برای این فعالیت به کارگیری فرمائید .

 

استعمال
از قالب با صرفه شده یک عدد از بخش اعظم مشکلاتی که اکثری از اینترنت سایت هایی که سرعت لود قابل قبولی ندارند این می‌باشد که قالب های نامناسبی روی آن ها نصب گردیده است . قالب بهینه شده یک عدد از کارداران حیاتی در ارتقاء سرعت وب سایت است . سعی کنید از قالبی استفاده نمائید که کد نویسی استانداردی داشته باشد .

به تیتر مثال قالب هایی هستند که دارای تعداد زیادی از فولدر های Css و جاوا اند . در صورتی که خیلی آسان می بضاعت و توان همگی فایل ها را یکی کرد! به همین برهان سبب شده تعداد رکوئست های سمت سرور هم زیاد شود . احتمالا زیاد از این چیزها راز در نیاورید البته شایسته ترین کار این است که پیشین از خرید قالب مطلقا نمره جی تی متریکس آن را چک فرمایید . 100 درصد توی جی تی متریکس متوجه مشکلاتش خواهید شد .

بخش اعظمی از قالب های ارائه شده کدنویسی نیکی ندارند . از قالبی استفاده فرمایید که کدنویسی استانداردی داشته باشد و سبک و پر سرعت لود شود . اگر هم قالب تارنما شما قرار می‌باشد منحصر کدنویسی شود حتما به طراح قالب خود بگویید سرعت آن بهینه باشد . معمولا طراحان قالب وبسایت توانایی این را دارا هستند که قالب شما را با صرفه سازی کنند و به شما تحویل دهند .

 

مدیریت
کش مرورگر کاربران به طور کلی اینترنت وبسایت هایی که دینامیک میباشند مانند وب تارنما های وردپرسی در هر بار بازدید، صفحات شان پردازش می شوند یعنی با دقت به درخواستی که کاربران دارا‌هستند پردازش می شوند و به آن ها سناریو داده می شوند .

زمانی که ترافیک سایت افزایش پیدا کند این پردازش ها هم افزایش پیدا می کنند و ممکن می‌باشد در آن واحد باعث کاهش سرعت وب سایت شود . یعنی در شرای هرچقدر ترافیک لحظه ای وبسایت تان بالا برود ممکن می باشد سرعت بارگذاری صفحه های سایت تان هم تحت بیاید .

برای رفع این مشکل می بایست کش مرورگر کاربران را رئیس فرمائید . یعنی کاری نمائید که در هر بار بازدید نسخه ای از اینترنت وب سایت تان که از قبل روی مرورگر آن ها ذخیره گردیده می باشد را با تغییرات جدید نمایش دهد نه این‌که هر محرمانه از نخستین عملیات پردازش را انجام دهد .

فرایندی که طی می شود تا یک وب وب سایت وردپرسی برای استفاده کننده سناریو داده شود مقداری طولانی می باشد . چون آغاز باید اطلاعات مسئله نیاز را از دیتابیس و فایل های PHP درخواست کند . بعد از آن این داده ها تبدیل به زبان html می شوند و به کاربر سناریو داده می شوند . همین فرآیند ممکن است کمی طولانی شود و سرعت بارگذاری وبسایت را کاهش دهد .

برای مدیریت کش در اینترنت وبسایت های وردپرسی می توانید از پلاگین WP Rocket به کارگیری فرمایید . با نصب این پلاگین به آسانی می توانید کش مرورگر یوزرها تان را در اختیار گرفتن نمایید . با استفاده از این پلاگین دست کم سرعت وب تارنما تان را 2 برابر می نمایید . چون در این چهره با هر توشه بازدید کاربر از وبسایت شما ورژن ذخیره گردیده قبل را به آن نشان می دهد . همین سبب ساز می شود تارنما شما برای کاربرانتان پر سرعت تر سناریو داده شود .

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: