چه گونه مرورگر وب سایت درست را پیدا می کند؟
نوشته شده توسط : علی پور

DNS مخفف عبارات Domain Name System می باشد .اسم دامین اسمی یکتا هست که به اینترنت وب سایت اشاره می نماید .DNS سیستمی می‌باشد که این اتصال را برقرار می کند .زمانی که شما اینترنت سایتی را ساخت می فرمائید یک اسم دامنه هم برای آن در حیث می گیرید و در غایت این اسم دامین به وبسایت اشاره خواهد کرد .

طراحی سایت در مشهد
در بیشتر حالات این تنظمیات به وسیله در اختیار گرفتن پنل هاست و تصویب کننده اسم دامین انجام می شود .

جهت این که یک دامین بتواند به وب وبسایت اشاره نماید در قدم نخستین باید در DNS Server بیش تر شود .DNS سرور یک دیتابیس گرانقدر می باشد که دربرگیرنده مجوعه ای از دامین ها و IP های مرتبط می باشد .به عنوان مثال در صورتی‌که دامین google .com باشد تارنما به IP با نشانی DNS ۶۴ .۲۳۳ .۱۶۷ .۹۹ resolve می شود .

DNS سرور های متعددی در کمپانی های هاستینگ و سازمانها وجود داراست .این DNS سرورها با یکدیگر در ارتباط می باشند .بنابراین صرفا کافی میباشد شرکت هاستینگ شما اسم دامین شما را در DNS سرور بیش تر کند تا تدریجا (در حدود ۴۸ ساعت) با سایر DNS ها در سراسرجهان هماهنگ شود .

چه گونه
مرورگر وب سایت درست را پیدا می کند؟
هنگامی که اسم در تارنما در address bar مرورگر تایپ می شود چندین چیز مختلف رخداد می افتد تا تارنما درست یافت و نمایش داده شود . آغاز اسم دامین به آدرس IP وبسایت ترجمه می شود . این عمل به یافتن اینترنت تارنما صحیح یاری می نماید . با پیدا شدن تارنما فایل صفحه ی وب بار گذاری شده و سایت سناریو داده خواهد شد .

با
تایپ URL در address bar مرورگر پروسه ذیل انجام می شوند:
ابتدا مرورگر cache خویش را نظارت می نماید تا IP متناسب با ادرس تایپ گردیده را بیاید در صورتی که این IP وجود داشته باشد آن را resolve کرده و تارنما را نمایش می دهد .

درصورتیکه نام دامین resolve نشود مرورگر فولدر های هاست و رکورهای DNS را محاسبه می نماید .

در‌صورتی‌که رکوردی در فایل هاست نباشد مرورگر به دنبال DNS سرور پیش فرض می رود و درصورتیکه مدخلی برای اسم دامین وجود داشته باشد سایت مربوطه را سناریو می دهد .

حا ل در حالتی که DNS server رکوردی برای دامین نداشته باشد مرورگر به دنبال سرور در سایر نقاط جهان می گردد و این فعالیت از روش ساختار سلسله مراتبی انجام می شود .

در صورتیکه مرورگر نتوانست هیچ DNS سروری را پیدا کند اسم دامین resolve نخواهد شد و خطای ذی‌ربط به کاربر نمایش داده می شود .


صرف لحاظ کردن از رکورهای DNS توسط فایل های هاست :
این فعالیت با تغییر تحول هاست فایلها قابل انجام هست .هاست فایل، فایلی است که در کامپیوتر شما موجود هست و مانند یک mini DNS server عمل مینماید .در پایین مثال ای از این نوع فولدر را می توانید مشاهده نمائید .

[pre]

#
For example:
#

# ۱۰۲ .۵۴ .۹۴ .۹۷ rhino .acme .com
# source server
# ۳۸ .۲۵ .۶۳ .۱۰ x .acme .com
# x client host
۱۲۷ .۰ .۰ .۱
localhost

[/pre]
خط انتها در این مثال نشانی ۱۲۷ .۰ .۰ .۱ را به local host نگاشت می کند . .

به این ترتیب وقتی که local host را تایپ می کنید وب سایت جانور بر روی local host لود خواهد شد .

[pre]
۱۲۷ .۰ .۰ .۱
localhost ۶۴ .۲۳۳ .۱۶۷ .۹۹ my-test-site .com
# Staging server
[/pre]
خط پایان به مرورگر می گوید تا نشانی my-test-site .com را به ۶۴ .۲۳۳ .۱۶۷ .۹۹ نگاشت نماید و اگر دامین موجود باشد و به IP دیگری اشاره نماید ، مرورگر آن را با ۶۴ .۲۳۳ .۱۶۷ .۹۹ جایگرین خواهد کرد . این فعالیت به این برهان هست که مرورگر مقدمه فایل های هاست را بررسی کرده و درصورتی که رکوردی در آن باشد به عبارتی را resolve و سراغ جایی دیگر نمی رود .

صرف
حیث کردن از رکوردهای DNS توسط Local DNS :
از آنجاییکه مرورگرها آغاز local DNS server را محاسبه می نمایند می توانید رکورهای مرتبط را در DNS server داخلی خویش تعریف فرمائید تا کار resolve در local انجام شود .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: