نخبه های برنامه نویسی دنیا
نوشته شده توسط : علی پور

در ابتدا توروالدز خواست که هسته‌ای که خود توسعه داده بود، فریکس نامگذاری کند، اما دوست او Ari Lemmke که مدیر FTP سرور را در جایی که هسته برای اولین بار به مراد دانلود میزبانی گردیده بود بر عهده داشت، آن را فولدر لینوکس توروالدز نامگذاری کرد .

طراحی سایت در مشهد

لینوس
توروالدز جز نخبه های برنامه نویسی دنیا
لینوس توروالدز سازنده لینوکس در خوابگاه خویش در دانش گاه هلسینکی می‌باشد که یک سیستم عامل بدون پول می باشد . امروزه لینوکس سیستم دلیل بخشی برای پایگاه‌های داده، ابر رایانه‌ها، سرورها و اما خیل عظیم علاقمندان است . توروالدز به خاطر مقدمه و توسعه هسته لینوکس و همینطور نرم‌افزار گیت شناخته میگردد . او پس از چندی معمار ارشد پروژهٔ هسته لینوکس شد و هم‌اکنون مسئولیت هماهنگ کننده پروژه (هسته لینوکس) را بر عهده داراست .

او همچنین بخاطر صراحت ابلاغ خود دارای اسم و رسم است . هنگامی یک عدد از حضار در جلسه‌ای از او پرسید که آیا اندیشه می‌کند که رفتارش باعث گردیده تا اعضای جامعه لینوکس مقداری دلسرد شوند یا این که نه، توروالدز جواب داد: من به شما اهمیتی نمی‌دهم . توروالدز اگر‌چه در این راه تنها نبوده اما یک عدد از تاثیرگذارترین‌ها در دنیای متن گشوده و لینوکس به شمار می رود .

صد در صد علاقه مندان لینوکس او را جز نخبه های برنامه نویسی دنیا می دانند .

۳-
تیم برنرزلی رمز تیموتی جان برنرزلی متولد ۸ ژوئن ۱۹۵۵ در لندن، دانشمند بریتانیایی علم ها رایانه، استاد دانشگاه‌ام‌آی‌تی، معلم و پژوهشگر دانشگاه ساوثهمپتون و سر کردگی کنسرسیوم اینترنت جهان‌گستر می باشد و تکامل اینترنت را تحت حیث دارد .
رمز تیموتی جان برنرزلی فارغ‌التحصیل کالج آکسفورد و اختراع کننده اینترنت جهان‌گستر است، یک ابداع فرا رسانه‌ای ذیل اینترنت برای به اشتراک گذاری جهانی داده ها در شبکهٔ سرن (CERN)، لابراتوار فیزیک هسته‌ای اروپا، در ۱۹۸۹ . در ۲۵ دسامبر ۱۹۹۰ به امداد رابرت کی‌لیو و یک دانشجوی برنا در سرن، او اولین رابطه موفقیت‌آمیز میان یک صاحبخانه و استفاده کننده پروتکل انتقال ابرمتن از طرز وب را برقرار کرد . مشخصاتی که وی از URI, HTTP و HTML استخراج کرده بود به تیتر فناوری وب منتشر شد .

وی مدیر کنسرسیوم وب جهان‌گستر است . همینطور وی مدیریت بنیاد اینترنت جهان‌گستر میباشد که در سال ۲۰۰۹ برای سرمایه‌گذاری و سعی برای هماهنگی بخش اعظم برای استعمال از مزایای بالقوه اینترنت برای انسان فعال‌ساز‌ی گردیده . از سال ۲۰۰۴ میلادی او در دانشکده برق و علم ها کامپیوتر دانش گاه ساوتهمپتون انگلستان بر روی پروژهٔ جدیدش اینترنت معنایی فعالیت میکند . در ۲۰۰۷ وی یاور با آلبرت هافمن در درجه نخستین در لیست صد نفره بزرگترین نوابغ زنده تلگراف آورده شد . در ۴ آوریل ۲۰۱۷, انجمن ماشین‌های حسابگر لی را به عنوان دریافت‌کننده سال ۲۰۱۶ جایزه تورینگ معرفی کرد .

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: