نقش رنگ ها در پباده سازی سایت
نوشته شده توسط : علی پور

نقش
رنگ ها در پباده سازی سایت يكی از اصول بسيار کلیدی و كليدی در پباده سازی صفحه ها سایت، دقت به اصل رنگ بندی صفحه های و به کارگیری از رنگ های مكمل و تركيبی مناسب می باشد چون در این فیس كاربران می توانند بر اساس اصل سهولت و جذابيت صفحه، مطالب آن را مشاهده کنند . گزینش رنگ مناسب، برخلاف این‌که مضاعف راحت به حیث می رسد، یک عدد از طاقت فرسا ترین وظایف طراح سایت میباشد . برقراری ارتباط خوب تر با کاربر، تقویت ایده پشت ذهن و گسترش برند مضاعف مهم هست . تحقیقات نشان می دهد که رنگ ها تا حد زیادی بر روی ذهن و روش تفکر اشخاص اثرگذار هستند . طرح رنگی که بر روی سایت به کارگیری می شود می تواند در جذب عمده بازدید کنندگان تاثیرگذار باشد . یک عدد از عواملی که سبب افزایش نرخ پریدن وب سایت و خروج سریع کاربران می شود تعیین و به کارگیری اشتباه از رنگ ها در بخش های گوناگون وب سایت است . رنگ دارای اهمیت یک وبسایت یا مارک می تواند احساسات متفاوتی را به بازدیدکنندگان تارنما انتقال دهد . احساسی مثل هیجان، قدرت، اعتماد، و . . . .

طراحی سایت در مشهد

روانشناسی
رنگ ها در پباده سازی سایت یک عدد از مهم ترین عواملی که در طراحی تارنما حساس است، روانشناسی رنگ ها و تعیین مناسب رنگ ها می باشد . روانشناسی رنگ ها به مضمون‌ طریق تاثیر رنگ ها بر کردار و احساس افراد هست . هدف از طراحی وبسایت متفاوت است و ممکن است اهدافی مانند معرفی سرویس ها و تولید ها یک کسب و کار، بازاریابی اینترنتی و . . . باشد . بنابراین صاحبان کسب و فعالیت به طور بی واسطه با مخاطبان خویش در رابطه نیستند و باید تجربه کاربران شان را وقتی که وب سایت را مشاهده و ارزیابی می کنند، بهبود ببخشند . به کار گیری مناسب از رنگ ها می تواند به کاربران وبسایت شم نیکی را انتقال می دهد . یک صفحه وب بایستی بتواند علاوه بر انتقال مطالب به کاربران، حس را نیز به آن ها منتقل کند . فرآیند انتقال حس از نحوه رنگ ها انتقال می یابد . احساس قدرت، اعتماد، محبت، شور و . . . از طریق رنگ ها به بازدیدکنندگان سایت منتقل می شود .

روانشناسی
رنگ
رنگ
ها داراي خصيصه های خاصي میباشند که در ادامه، گونه تاثير رواني هر رنگ بر مخاطبان را تحلیل می کنیم:
رنگ
قرمز رنگ قرمز‌رنگ به تیتر یک رنگ گرم شناخته می شود و اثرات جسمی متفاوتی روی افراد دارد؛ به طور نمونه آرم عشق و علاقه ، موفقیت و خطر ، عصبانیت و حس تحریک و کنجکاوری را در پی دارد . رنگ قرمز شدید ترین رنگ احساسی است و ضربان قلب و تنفس را سرعت می بخشد . در تجارت به معني وام و بدهي میباشد .

رنگ
زرد یکی دیگر از رنگ های گرم، رنگ زرد رنگ میباشد که شادابی، نشاط و فضولی را به همپا داراست . رنگ زرد سبب افزايش تمركز می شود، سوخت و ساز را زياد مي كند و سخت ترين رنگ براي دیده هاست . در تجارت به مفهوم درخواست روشنفكرانه است و براي تاكيد نيز عالی هست .

رنگ
آبی رنگ آبی‌رنگ یک رنگ سرد به شمار می رود و شم وقار و یک حس شادی آور و شیخ و معنوی را در افراد زنده می کند که ولی همه این موارد بستگی به واضح یا تیره بودن این رنگ نیز دارااست . رنگ آبی رنگ شم امنيت، اعتماد، مسيوليت پذيري، سرما، ايمان، وفاداري، وابستگي و منزلت و مقام را منتقل می نماید . آبي دومين رنگ عوام پسندانه میباشد و در تجارت به معناي ضمانت مالي می‌باشد .

رنگ
نارنجی نارنجی رنگ یک رنگ متعادل از مدل رنگ های گرم میباشد که شم نیرو، انرژِی، تازگی و احساس خلاقیت را در افراد زنده می کند و به کار گیری از رنگ های واضح و تیره آن می تواند تاثیر صمیمانه تر و جذاب تری روی مخاطب بگذارد .

رنگ
سبز رنگ سبز از مجموعه رنگ های سرد میباشد که احساس پویایی و رشد و طبیعت و تن درستی را در اشخاص داراست . رنگ سبز حس تندرستی و بهبودی، فراوانی، پیشرفت، حاصلخیزی، آزادی، طبیعت، حسادت و خونسردی را به مخاطب انتقال می دهد . این رنگ در تجارت نشان دهنده مقام و ثروت است و در چشم ها سهل تر از همه رنگ ها چشم می شود .

رنگ
بنفش این رنگ از دسته رنگ های سرد می باشد و اثر و حس اعتبار و ادب و هنرمندانه بودن را در یوزرها تداعی می کند . رنگ بنفش، رنگ شاهانه بودن می باشد و اشاره به وقار، معنویت، نعمت و دارایی، اعتبار و نفوذ، عزاداری و مهارت داراست و در تجارت به معنای بزرگ نشان دادن می باشد .

رنگ
قهوه ای رنگ قهوه ای یک رنگ خنثی میباشد که حس ثبات، توانگری مالی، اعتماد، تاثیرگذاری و متانت را در پی دارد که از این رنگ می بضاعت و توان در طبیعت فراوان پیدا کرد .

رنگ
خاکستری نسبتاً از این رنگ در پس قضیه سایت ها زیاد استعمال می شود و به نوعی رنگ رسمی و مدرن محسوب می شود که حس اعتبار و صمیمیت و تجارت را القا می نماید . خاکستری اشاره به صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن داراست و در تجارت به معنای سنت گرایی میباشد .

رنگ
سیاه معمولا از این رنگ در یک سایت دوچندان کم استعمال می شود و گهگاه تایم ها در پس مورد و منوها و عمده در تایپوگرافی ها کاربرد دارااست که شم قدرت ، مهارت ، ظرافت را تداعی می کند .
رنگ سیاه به تیتر رنگ متن روي يك پس زمينه شفاف ايده آل می باشد . به کار گیری اين رنگ به تیتر رنگ پس زمينه دیده را خسته مي كند .

رنگ
سفید رنگ سفید یک عدد از رنگ هایی است که در طراحی فراوان کاربرد دارااست و در پس موضوع صفحه ها وب استفاده می شود تا عنصرها دیگر کاغذ به خوبی نمایان شوند و احساس پاکیزگی ، نظم ، ملایمت و معنویت را در یوزرها تولید می کند . سفيد در تجارت، رنگ خستگي گير و انرژي بخش می باشد .

نکات
کلیدی در گزینش یک رنگ مطلوب در پباده سازی سایت: الف ) به منظور خوانا بودن و قابل رویت بودن محتوای متنی در صفحات سایت، خوب تر است از رنگ های متضاد به کارگیری شود؛ به طوریکه همیشه میان رنگ متن و رنگ پس مسئله و صفحه تضاد وجود داشته باشد .

ب ) خوبتر هست از رنگ های کمتری در صفحه ها وب سایت استفاده شود و برای عنا وین مطالب از یک رنگ و برای نوشته خویش از رنگ های کامل کننده استعمال نمائید .

ج ) خوبتر میباشد از تعداد مشخصی رنگ در طراحی صفحات وبسایت استفاده شود چون در صورتیکه رنگ های به عمل رفته در وب سایت خیلی اندک یا این که تک رنگ باشد سبب می شود وب سایت شما بسیار خسته کننده باشد .

در زمینه‌ی ) در به کار گیری از رنگ های تند برای جذب بازدیدکننده مضاعف توجه شود تا رنگ های تند سبب ساز اذیت و آزار دیده تماشاچی نشود و سایت را کنار گذاشتن نکنند .

ه ) طبیعت می تواند زیاد الهام بخش و ایده نیکی برای تعیین رنگ ها باشد و می بضاعت و توان از الگوهای رنگی در طبیعت نیز برای طراحی سایت استفاده کرد .

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: