کدام زبان برنامه نویسی وب را یاد بگیرم؟
نوشته شده توسط : علی پور

درحالی که Windows، macOS و Linux سیستم استدلال های متداولی محسوب می شوند، لپ تاپ های Chromebook در حالا دوستداشتنی خیس شدن هستند . این کامپیوتر های فوق سبک، مجهز به Chrome OS یا این که Chromium OS می‌باشند . Chrome OS محیطی مطلوب برای گویش های برنامه نویسی مبنا مثل HTML است خیر زبان های برنامه نویسی فنی .
برای برنامه نویسی های خیلی مشقت بار نیاز به ماشین های مجازی یا این که سیستم بوت دوگانه با توزیع لینوکس دارید . Linux distros سطح بالایی از سفارشی سازی را ارائه می دهد و بر مبنا UNIX سازه گذارده گردیده میباشد . macOS مجهز به اجزای UNIX می‌باشد که آن را به محیطی رتبه یک برای برنامه نویسی تبدیل کرده می باشد . اپل برای برنامه نویسان، محیطی یک دست و مجهز به ابزارهای اضطراری برای برنامه نویسی در سیستم عامل macOS به اسم Xcode تهیه و تنظیم کرده می باشد که واسطی می باشد برای اجرا کردن کدهای Swift، Objective-C و C/C++ می‌باشد . Windows مرتبه اولیه در میزان محبوبیت سیستم برهان ها را به خویش اختصاص داده می‌باشد . قابلیت تطابق بالای ویندوز، او را به محیطی مناسب برای برنامه نویسان تبدیل کرده است .
در حالتی که از گویش برنامه نویسی مانند C به کارگیری می کنید، به کامپایلری نیاز دارید که یا این که بر روی Linux عمل کند و نیز مبتنی بر ویندوز باشد . یوزرها macOS یا این که به به کارگیری از Xcode نیاز دارند، که امکان بوت هم زمان با یک سیستم برهان سازگار را داشته باشد، یا یک ماشین مجازی .

 طراحی سایت در مشهد

7- مقایسه
Front-End و Back-End

 


می خواهید Front-End برنامه نویسی نمایید یا این که Back-End؟ در صورتی‌که تمایل تان به Front است، به سمت جاوا اسکریپت بروید . Facebook، Google، Amazon و Wikipedia تمامی از جاوا اسکریپت برای Front-end به کارگیری می کنند . برای Back-End تعدادی گزینش دارید . می توانید سراغ، Python، Java، C، C++ یا این که PHP بروید .
زبان های Perl، ASP . Net، Scala، Hack و Ruby را هم فراموش نکنید . یادگیری JavaScript برنامه نویسان را برای برنامه نویسی Front-End مهیا می نماید و همینطور می توانند برای Back-End از Node .JS به کار گیری کنند .
برنامه نویسان Front-End می بایست قاب ورک های EmberJS و AngularJS را یاد بگیرند . برنامه نویسان Back-End از گویش های دیتابیس محور فیض می برند نظیر SQL Server . برنامه نویسان Full Stack بایستی هم Front-End بلد باشند و هم Back-End . پس به زبان هایی که هم در سمت کلاینت و نیز سمت سرور کاربرد دارند، نیاز دارا هستند تا بتوانند Fullstack برنامه نویسی کنند .

 

8- هدفتان
از برنامه نویسی چیست؟ در غایت انتخاب لهجه برنامه نویسی پایین وب مناسب، متعلق به انگیزه می‌باشد . آیا لهجه برنامه نویسی پایین وب را برای هدف ها فردی و دانشگاهی یاد می گیرید یا برای پیوستن به بازار کار؟ اگر انگیزه تان رفتن به محیط فعالیت است، وقت و پول تان را برای یادگیری یک زبان مناسب هزینه کنید .
در‌صورتی‌که برنامه نویسی را برای تفریح یا این که پروژه های شخصی می خواهید خاطره بگیرید، با یک گویش بی آلایش آغاز فرمائید . یک لهجه برنامه نویسی Open-Source زیاد برای این انگیزه مناسب می‌باشد و منابع زیادی در اختیارتان قرار می دهد .

تمرکز
بر یافتن شغل: سرمایه
گذاری پول و زمان
تمرکز
بر هدف ها شخصی: زبان
های بدون پول و Open-Source یادگیری
آسان

سود
گیری: از خودتان این سوال ها را بپرسید و بفهمید که چه زبانی برای تان مطلوب خیس است . سازه بر نیازتان ممکن است بدون چاره به گزینش منابعی برای یادگیری میباشید از کلاس های حضوری تا منابع آنلاین جانور در سرتاسر وب .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: