ویژگی های مهم یک هاست خوب چیست؟
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت در مشهد


یک هاست خوب علاوه بر این اینکه محیط و پهنای باند بالایی داره، از دید ارزش، سرعت، امنیت و پشتیبانی هم می بایست دارنده امتیاز بالایی باشه تا بتونه یک وب سایت و کسب و فعالیت آنلاینتون به شایسته ترین صورت میزبانی کنه. درین بخش مهم‌ترین خصوصیت های یک هاست خوب رو باز‌بینی می کنیم.

 

قابلیت و امکان در دسترس بود (معیار آپتایم)
خصوصیت مهم در خرید هاست برای وب سایت - استوار و در دسترس بودن
مهم‌ترین خصوصیت یک هاست خوب اینکه که مدام، هفت روز هفته و بیست و چهار ساعته عمل کنه و استوار باشه. اینطوری بازدیدکننده ها هر هنگامی میتونند به سایتتون دسترسی داشته باشند. توی این خصوصیت هاست بایستی سرور و اتصالات کانال اش ثابت و استوار باشه. این پایداری و در دسترس بودن سرور بایستی بالای 99 درصد باشه. خوشبختانه در اکثر موسسه ها دارای اعتبار هاستینگ این گزینه تضمین گردیده است.

 

فضای هاست
خواسته از فضای هاست، اندازه مجاز ذخیره سازی فولدر های شما در هاست (از آپلود فولدر ها تا داده ها ذخیره گردیده در مقر داده) میباشد. حجم این اطراف براساس گیگابایت می‌باشد که در خدمت های شرکتهای هاستینگ متفاوته. شما میتونید مبنی بر پیش گویی نیازتون این حجم از فضای ذخیره سازی رو گزینش نمایید. هرچند با وجود خدمت های گوناگون ذخیره سازی آنلاین، میتونید بخشی از فولدر هایتون رو در اون فضاها هم ذخیره فرمایید. بطور معمول برای یک بلاگ وردپرسی حجم متعددی برای ذخیره متعددی داده ها نیاز وجود ندارد و یک فضای 10 گیگابایتی میتونه عمل شما رو رویکرد بیاندازه. البته در صورتی می خواهید سایتی بسازید که پوشه های با حجم بالایی در اون است میتونید فضای بیشتری رو در خرید هاست در لحاظ بگیرید.

 

پهنای باند هاست
به مقدار ترافیکی که روی وب سایت شما میتونه باشه پنهای باند میگند. از واحد سنجش بازدیدی که از تارنما تون میشه تا تعداد فولدر هایی که از وب سایت تون میتونه دانلود بشه جز پهنای باند اکانت میشوند. معمولا پهنای باند به طور ماهانه روی خدمت های میزبانی اینترنت ارائه میشه و بر حسب گیگابایت است. مثل فضای هاست، بخشی از پهنای باند هاست رو میتونید به خارج هاست تون انتقال به این. ولی پنهای باند در بعضا از موسسات هاستینگ به طور نامحدود عرضه میشه و معمولا هم در خدمات بیش تر از حد نیاز معمولی در حیث گرفته گردیده. البته اگه به عنوان مثال توی سایتتون ویدیوهای متعددی قرار دادید و این ویدئو از هاستتون خونده میشن حتما شما به پهنای باند بالاتری نیاز دارید. زیرا اگه پهنای باند هاستتون تموم بشه سایتتون ساسپند میشه و تا ماه بعدی در دسترس وجود ندارد. به هر حالا این خصوصیت هم با اعتنا به پیش گویی تون از حجم ترافیک روی سایتتون قابل تعیین میباشد.

 

پشتیبانی گیری از داده ها (بک آپ) هاست
خصوصیت مهم در خرید هاست برای وب سایت - ورژن بک آب یاپشتیبان گیری
به هر علتی ممکنه وبسایت شما مبتلا تغییراتی بشه که از موقعیت معمول خودش بیرون بشه. به عنوان مثال با تغییر و تحول در کدهای وب سایت، یا این که نصب یک پلاگین و… بخشی از تارنما تون از فعالیت بیوفته و نتونید خودتون اون رو مثل گذشته نمایید. در اینجا اگه شما یک ورژن پشتبان از وب سایت و اطلاعاتش داشته باشید به راحتی میتونید اون رو به نهایی ورژن سالمش برگردونید. این پشتوانه گیری معمولا به وسیله شرکت ها هاستینگ انجام میشه. بک آپ گیری منظم یکی‌از خصوصیت های مهم در تعیین هاست خوب میباشد که در خرید هاست می بایست بهش توجه فرمایید.

دامنه مازاد یا این که ادآن دامین
اگه بخواین روی فضای هاستتون، چندتا تارنما با نشانی دامنه های متفاوت داشته باشید، بایستی اعتنا فرمایید هاستی که می‌خرید قابلیت و امکان اَدآن دامین (Add-On Domain) داشته باشه. شما میتونید با دقت به تعداد ادآن سرویسی که تهیه و تنظیم می‌کنید، از دور و بر و منابع هاست تون برای میزبانی و فعال سازی یک سری تارنما به کارگیری نمایید. داشتن خصوصیت افزودن چندین دامنه بهتون یاری میکنه تا اگه بخواین در بالا تعدادی تارنما راه‌اندازی فرمایید در هزینه هاتون صرفه جویی نمایید

 

پشتیبانی فنی
خصوصیت مهم در خرید هاست برای وب سایت - پشتیبانی فنی
یکی‌از مهمترین نکات در خرید یک هاست خوب، اعتنا به داشتن گروه پشتبانی قدرتمند کمپانی ارائه دهنده هاست می‌باشد. زیرا خیلی زمان ها ممکنه شما با اشتباهات فنی مواجه بشید. وجود یک مجموعه حمایت کننده توانا و مدام در دسترس که بتونید براحتی از روش شیوه های متفاوت مثل تیکت، آدرس اینترنتی، ارتباط تلفنی، چت آنلاین و… باهاشون در اراتباط باشید و بهتون یاری نمایند تا مشکلاتتون رو حل فرمایید یک مزیت اکانت میشه. برای اینکه از درستی پشتیبانی کارکشته خوب یک کمپانی ارائه دهنده هاست مطمئن بشید کافیه از تجربیات کسانی که پیش از این با این موسسه ها فعالیت کردن با خبر بشید. در نوشته‌ی علمی «باز نگری شایسته ترین شرکت ها هاستینگ کشور‌ایران» ما تجربیات اشخاص گوناگون درین راستا رو گردآوری کردیم.

 

منابع و سرعت پردازش بالای هاست
مهمترین دلیلی که میتونه در سرعت سایتتون نقش اساسی داشته باشه منابع و سرعت پردازش هاست تون میباشد. هر تعدادی در سرعت بارگذاری وب سایت پباده سازی با صرفه وب سایت هم خیلی مهمه ولی اگه هاست نیکی تنظیم نکنید این مورد هم شما و هم بازدیدکننده هاتون رو اذیت خواهد کرد. اگه هاست تون از منابع ضعیفی به کار گیری کنه، کافیه تعداد بازدیدکننده های سایتتون یه خرده بالا بره تا سایتتون بخوابه. ولی در مقابل منابع توانا دشوار افزاری و قابل انعطاف افزاری هاست سبب ساز ارتقاء سرعت و امنیت تارنما تون میشه. پس هنگام خرید هاست می بایست روی این مسئله توجه نمائید و از موسسه ها دارای اعتبار هاستتون تهیه و تنظیم فرمایید تا بدون چاره نشید رمز نماید بودن سایتتون، کمپانی هاستینگتون رو عوض فرمائید و دوباره پول هزینه نمایید.

امنیت سرور
خصوصیت مهم در خرید هاست برای وب سایت - امنیت
امنیت وب سایت یکی مورد ها مهم در کسب و شغل های آنلاین می‌باشد که از هک شدن و زخم وصال به سایتتون خودداری میکنه. بخش عمده این امنیت برعهده شرکتهای هاستینگ میباشد. ولی وبمسترها هم در این زمینه میتونند با به کار گیری از ترفندها و ابزارهایی که در دست دارا هستند امنیت سایتشون رو فراتر ببرند. معمولا موسسه ها دارای اعتبار هاستینگ از امنیت بالاتری برخوردار می‌باشند و این مورد کمتر گرفتاری تون میشه.

 

ارائه گواهینامه امنیتی SSL
گواهینامه امنیتی SSL یا این که همون پروتکل امن HTTPS امنیت وب سایت شما رو برای یوزرها به ویژه در پرداخت الکترونیک تامین میکنه. خویش این گواهینامه SSL روی بهبود سئوی وب سایت هم موءثر میباشد. اما اکنون بیش تر کمپانی‌ های هاستیگ این گواهینامه را به طور بدون‌پول برای شما فعال می‌نمایند، اما بی تردید توجه فرمایید این خصوصیت روی هاست متبوع شما به طور بدون‌پول وجود داشته باشد.

 

نرخ‌گذاري منصفانه و رقابتی
ارزش هم یک کدام از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری برای خرید شایسته ترین هاست میباشد. ولی بایستی اعتنا نمائید که خیر ارزش زیر و خیر ارزش بالا هیچ کدوم نشونه قابل قبولی برای انتخاب کیفیت یک هاست وجود ندارد. البته انتظار میره یک هاست خوب علاوه دارا بودن امتیاز بالا در مواقعی که اشاره شد، دارنده بها منصفانه نسبت به سایر شرکتهای باشه.

 

تا اینجا 10 تا از مهمترین فاکتورهای یک هاست خوب رو معرفی کردیم. کنار این فاکتورها، هنگامی که شما می خواهید هاستی تهیه و تنظیم فرمایید با اصطلاحات و خصوصیت هایی در خدمت های هاست مواجه می شید که دونستن اونها هم خالی از لطف وجود ندارد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: