اولیه (معرفی کامل HTML4)
نوشته شده توسط : علی پور


فصل

اول (معرفی بی نقص HTML4)

گردهمایی

اول ( HTML چه می باشد؟ ) طراحی سایت در مشهد

پیشگفتار

 

صفحه های اینترنتی دربرگیرنده اطلاعاتی است که حاوی متن ، تصویر ، کلیپ ، صوت و… می‌باشد . این محتوا به وسیله سه لایه به کاربر نمایش داده میشود .

طراحی وب در مشهد

سه

لایه به شرح ذیل می‌باشد :

– لایه محتوا (Content ، توسط HTML تولید می‌گردد .)

 

– لایه اکران (Presentation ، توسط Css تولید می‌شود .)

 

– لایه اخلاق (Behavior ، بوسیله JavaScript تولید میگردد .)

 

لایه

محتوا

این لایه همیشه وجود دارد ، حاوی محتوایی است که تولید کننده قصد دارد آن را به استفاده کننده اکران دهد . این محتوا بصورت کدهای اچ تی ام ال مابین دو تگ قرار می‌گیرد .

 

لایه

اکران

وظیفه این لایه تبدیل کدهای اچ تی ام ال به تصاویر و متونی است که کاربر بتواند بصورت شکیل آن را مشاهده نماید ؛ کدهای اچ تی ام ال بوسیله انواع مرورگرها ترجمه می‌شوند و به تصاویر و متونی تبدیل میشود که به وضوح برای یوزرها قابل نمایش است .

 

 

لایه اخلاق

درین لایه بعضی از رفتارهایی که توسط جاوااسکریپت کدنویسی شده‌است نشان داده می شود . به عنوان نمونه : اسلایدر جهت اکران بنرهای تبلیغاتی در کاغذ اینترنت . کدهای جاوا اسکریپت دربین دو تگ قرار میگیرد .

 

HTML

چه میباشد؟

عبارت HTML مخفف Hyper Text Markup Language به مضمون‌ لهجه نماد گذاری فوق نوشته می باشد . اچ تی ام ال گویش استاندارد طراحی صفحه ها اینترنت می‌باشد . آن چیزی که شما هنگام بازدید از یک برگه وب میبینید، نتیجه تعبیر و تفسیر مرورگر شما از کد های html میباشد . برای دیدن کدهای یک کاغذ به آسانی می‌توانید بروی view از منوی بالای مرورگر کلیک نمایید، و گزینه source را انتخاب نمایید .

 

عموما کلیه زبانهای برنامه نویسی زیر اینترنت، به نوعی متعلق به اچ تی ام ال میباشند . بعنوان نمونه،PHP، جاوا اسکریپت و برنامه نویسی دات نت ، علاوه بر داشتن ضوابط و استانداردهای خویش، از HTML یاری می‌گیرند بطوریکه کدهای متن گردیده در قالب خاصی، در در میان کدهای اچ تی ام ال قرار داده میگردد .

 

در یک برگه HTML می بضاعت و توان از اشکال عناصر از قبیل نوشته ، عنوان ، عکس ، جدول و … بهره مند شد ، که برای هر عنصر می بایست از تگ <> … مرتبط با آن استفاده کرد .

 

تحت عنوان مثال : برای اکران تیتر حائز اهمیت یک نوشته از تگ

……

به کار گیری می‌نماییم .

 

چه گونه

یک ورقه HTML ایجاد کنیم؟

یک مدرک اچ‌تی‌ام‌ال، یک پرونده ی مبنی بر متن (Text–based) است که معمولاً با پسوند .htm یا .html اسم‌گذاری شده و محتویات آن از برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می‌شود . مرورگرهای اینترنت، که قوی به درک و تعبیر برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال می باشند، تک‌تک آنان‌را از باطن سند اچ‌تی‌ام‌ال خوانده و آن‌گاه محتوای آن ورقه را برای کاربر نمایان‌سازی (Render) مینمایند .

 

جهت

نوشتن کدهای اچ تی ام ال شما می‌توانید از HTML editor software های متفاوت به کارگیری کنید به عنوان مثال : NotePad , NotePad++ , Adobe Dreamweaver , Microsoft Expression Web , CoffeeCup HTML Editor , ، Nuspher PhpED و … .

 

ما درین نوشته ی علمی از Notepad++ به کارگیری می‌نماییم . بعداز نصب اپلیکیشن آن را گشوده کرده از منوی Encoding آیتم Convert to UTF_8 را (جهت نمایش درست کاراکترهای فارسی) تعیین نمایید ، بعد به منوی Language رفته و مورد H و آن گاه HTML را تعیین نمائید ، تا تنظیمات ذی‌ربط چهره پذیرد .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: