API چیست و چه کاربردی در طراحی سایت دارد؟
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت در مشهد

Api یا این که رابط برنامه نویسی اپلیکیشن را با مثالی تعریف‌و‌تمجید کنیم. فرض نمائید که قصد دارید در وبسایت خویش یک معنی کننده متن قرار داده و به یوزرها خویش قابلیت استعمال از یک معنی کننده را بدهید. فکر کنید چقدر عصر لازم میباشد تا مترجمی که برنامه نویسی میکنید به اندازه معنی کننده گوگل ماهر شود. حال فرض نمایید وبسایت شما به هیچ عنوان وبسایت برنامه نویسی وجود ندارد و دلیلی هم برای اینکه بخواهید خودتان چنین مترجمی بنویسید ندارید. آیا بهتر وجود ندارد از ترجمه کننده گوگل در وبسایت خویش به کارگیری فرمائید. مطلقا این شیوه بسیار بی آلایش خیس از تایپ کردن یک معنی کننده میباشد. گوگل به شما قابلیت و امکان به کار گیری از معنی کننده خویش را می‌دهد. شما کافیست که API گوگل را در تارنما خویش بیش تر نمایید و براحتی از ترجمه کننده گوگل به کار گیری فرمایید.

API ها بشما اذن می‌دهند که از داده های یک اپلیکیشن در یک اپلیکیشن دیگر به کارگیری فرمایید. کاربرد Api در زمانی که قصد به کار گیری از اپلیکیشن های اندرویدی را داریم اضافه خویش را نشان می‌دهد. اکثر اوقات برنامه نویس ها اندروید از APi برای رابطه با یک وبسایت به کار گیری می نمایند.

 

Api چه چیزی است

 
API چه می‌باشد؟

Application Programming Interface به رابط برنامه نویسی اپلیکیشن و یا این که رابط کاربردی برنامه نویسی ترجمه شده‌است. در واقع API چندین کد میباشد. که قابلیت و امکان رابطه اپلیکیشن های گوناگون را میسر می‌کند. وقتی که از API کلام به در بین می‌آید. معمولا ارتباطی که فی مابین دو اپلیکیشن تولید می‌شود. بسیار بالاتر از کدهای مندرج به وسیله برنامه نویس میباشد. برای یک رابطه معمولا برنامه نویس از خصوصیات و کدهای سیستم استدلال و یا این که سیستم رئیس محتوا به کار گیری می نماید. در برخی وبسایت های اهل ایران از امکان اسکن و پیست شدن داده ها مثلا api مستعمل میباشد. که سوای امکان ویدئو پیروزی ویندوز سعی نخواهد داشت. در واقع برنامه نویس در هنگام تهیه و تنظیم امکان اسکن شدن داده ها برنامه خویش صرفا بایستی بداند قانون ها عمل با ویدیو موفقیت ویندوز چه می باشد و قابل انعطاف افزا مقصد هم فقط می بایست بتواند با ویدئو موفقیت ویندوز فعالیت نماید. در واقع یک اپلیکیشن واسط به قابل انعطاف افزارها قابلیت اسکن و پیست شدن اطلاعاتشان در دیگر قابل انعطاف افزارها را آماده می‌کند. در دنیای اینترنت نیز چنین میباشد. فرض نمائید. که قصد دارید از یک افزونه مختص در سایت خویش برای در دست گرفتن کامنت ها استعمال نمایید. این افزونه از یک api برای اتصال وبسایت مبدا خالق افزونه به وب سایت شما به کار گیری می‌کند. و این api از قابلیت و امکان جانور در اپلیکیشن مدیر محتوا برای ساخت کامنت استعمال کرده و با یاری این قابلیتها قابلیت مدیر کامنت ها را خواهد داشت.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: