گونه های یابی
نوشته شده توسط : علی پور


گونه های یابی
طرحی که می سازید احتمالا دارنده چندین از ایرادات یا این که اصطلاحا باگ ها میباشد. این باگ ها بازدارنده از اجرای صحیح برنامه شما میشوند. اما بایستی خاطرنشان کرد باگ چیزی وجود ندارد از افق بیاید باگ می‌تواند مرتبط با خطا تایپی، غلط تصمیمی و … باشد.

طراحی سایت در مشهد

شما تحت عنوان یک برنامه نویس، وظیفه دارید که‌این اشتباهات را شناسایی نمایید و آنان‌را برطرف نمائید. ولی بایستی بگوییم که انواع یابی خویش در مشاجره کامپیوتر دانش به حساب آورده می شود و اشخاصی کارشناس این عمل می باشند.


استارت برنامه نویسی با پایتون
اکنون که با یک‌سری اصطلاح معمولی و پر استفاده در دنیای برنامه نویسی آشنا شدید، دیگر نوبت آن میباشد که به دنیای پایتون هجرت کنیم و این لهجه شیرین را حافظه بگیریم. برای استارت فعالیت فضا پایتون را مطابق نصیب پیشین اجرا فرمائید.

یکی از از عرف های هر گویش برنامه نویسی طرز تایپ کردن و چاپ کردن یک متن معمولی میباشد. اکثر وقت ها در حالتی‌که چشم باشید این متن Hello World! میباشد. خب ما هم برای این عمل درین مسیر گمراه نمی شویم و همین منش را می‌رویم. برای چاپ متن معمولی در پایتون از واژه و کلمه کلیدی print استعمال نمائید. به متونی که در میان دو تا “کتیشن” قرار می‌گیرد اصطلاحا فن یا این که String میگویند. به نمونه زیر نگاه نمائید:


1
print \"Hello World!\"
پس از تایپ کردن این خط، کد را اجرا فرمایید و اکنون خروجی را ببینید. تهنیت می‌گوییم شما او‌لین برنامه پایتون خودتان را نوشتید !

مطالب دیگر : مقایسه ReactJS و AngularJS - باز نگری همه مزایا و معایب
پیرو قصد دارم شما‌را با گونه های داده و متغیرها آشنا کنم. هر لهجه برنامه نویسی برای در اختیار گرفتن مقادیر گوناگون از گونه داده مخصوصی به کار گیری مینماید، گونه داده بدین خواسته که هرمورد از مقادیر ما دارنده یک جور می‌باشند. مثلا هنگامی می نویسیم:


1
print \"Hello World\"
در واقع یک مقدار را ساخت کردیم، همان گونه که گفتم هر مقدار، یک نوعی هم دارااست، در‌این نمونه دسته مقدار ما حرفه یا این که String اسم دارااست. اشکال مختلفی از اطلاعات موجود هست، برای مثال جور داده ای عدد درست، جور عدد اعشاری و… .پی بردن معنا جور های داده ای بسیار مهم و ضروری می باشند، به این دلیل که شما می بایست گونه های داده ای را به خیر و خوبی بشناسید تا بتوانید عملیات گوناگون را روی داده انجام دهید، به نمونه تحت دقت فرمایید:


1
2
3
Print \"2+2\"

print 2+2
در فرمان اولیه زیرا عبارت ها در میان جفت کوتیشن قرار دارا هستند، بعد از جور داده ای فن میباشند و همان طور که می‌دانیم محاسبات ریاضی باطن حرفه ها تا اندازه بی مضمون‌ میباشد. ولی در امر دوم بدلیل آنکه کوتیشینی نیست پس مفسر جور داده ای این عملیات را عدد در لحاظ میگیرد و هنگامی که با مدل داده ای عدد سروکار داشته باشیم پس میتوانیم از محاسبات ریاضی استعمال کنیم.

تشخیص دسته داده ای در لهجه پایتون
خب، خیلی زمان ها پیش میاید که ما نمی تونیم گونه داده ای یک عبارت، متغیر و … را تشخیص دهیم، خب راه حل عمل چه است؟ راه حل فعالیت این میباشد که از تابع مرتبط با تشخیص دسته داده ای به کار گیری کنیم. به نمونه زیر دقت نمایید:


1
2
3
type (\"Arastoo\")

type (10)
در حالتی که این نمونه را اجرا نمائید خواهید روئت کرد که برای امر اولیه مقدار str رجوع داده گردیده که مخفف string یا این که به عبارتی حرفه میباشد و برای امر دوم مقدار int که نمایانگر عدد درست هستش رجوع و برگشت داده شده‌است.

اشکال داده ای گوناگون دیگری نیز موجود هست که ما در حین این نوشته‌ی‌علمی آموزشی با آنان آشنا خوا‌هیم شد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: