قابل انعطاف افزارها و اپلکیشن‌ها
نوشته شده توسط : علی پور


در حالتی که در گوگل سرچ فرمائید برنامه نویسی چه است‌ ، با دنیایی از مقالاتی مواجه می شوید که برنامه نویسی را بسیار پیچیده و مشقت بار معرفی کرده‌اند. گهگاه قرائت این مقاله‌ها پیچیده، اشخاص تازه کار را میترساند و هیچ زمان نمیتوانند به سمت یادگیری برنامه نویسی بیایند. چون می پندارند که برنامه نویسی یک دانش بسیار پیچیده میباشد و برای یادگیری آن تنها بایستی نخبه بود ! درین نوشته‌ی‌علمی و پوشه ویدئویی، می خواهیم درباره ی برنامه نویسی حرف کنیم و به سوال برنامه نویسی چه میباشد ، به گویش معمولی و کاربردی جواب دهیم.

 طراحی سایت در مشهد

برنامه نویسی چه میباشد
در صورتی‌که در‌پی یک جواب خیلی بی آلایش البته کاربردی برای سوال برنامه نویسی چه میباشد میباشید، فیلم ذیل را ملاحظه کنید.


دانلود این فیلم آموزشی با حجم ۴۵ مگ

فرض فرمائید می خواهید با “محمد” به استخر بروید
فرض فرمائید که می‌خواهید با یکی دوستانتان به استخر بروید، با وی تماس می گیرید و درخواست‌تان را مطرح می کنید. در‌حالتی که شما و دوست‌تان هردو فارسی گویش باشید، به گویش فارسی باهم کلام می کنید.

در واقع گویش فارسی، پل ارتباطی دربین شما و دوست‌تان میباشد و سبب ساز می‌شود که شما بتوانید با هم رابطه و تعامل داشته باشید.

در صورتی به کشورهای دیگر بروید، این لهجه تعامل دربین آدم‌ها می‌تواند مختلف باشد:

در دبی، لهجه تعامل فی مابین اشخاص جامعه لهجه عربی است
در امریکا، لهجه تعامل انگلیسی است
و در المان، بشر ها از روش لهجه آلمانی با هم رابطه برقرار می‌کنند.
در‌صورتی‌که بخواهیم معمولی بگوییم، لهجه ها به ما امداد می‌کنند که با هم رابطه و تعامل داشته باشیم. و هر جامعه‌ای گویش مختص خودش را برای رابطه میان مردمانش داراست که با به کار گیری از آن گویش، با یکدیگر تعامل می نمایند.

 

برنامه نویسی چه می‌باشد : لهجه تعامل میان آدم و ماشین
با دقت به پیشگفتار‌ی بالا، تصور کنید که می خواهیم با یک ماشین (machine) رابطه برقرار کنیم و از آن درخواستی داشته باشیم. مثلا می خواهیم به دستگاه عابربانک (ATM) بگوییم که زمانی استفاده کننده کارت بانکی خودش را وارد دستگاه کرد و سر عبورش درست بود، قابلیت برداشت پول به وی داده شود.

نوشته‌ی‌علمی‌ی دارای ربط: چرا و به چه شکل به هر چیزی روءیت کرد برنامه نویسی داشته باشیم؟
آیا می توانیم همان طور که با دوست‌مان به گویش فارسی کلام می کنیم، با دستگاه عابربانک (و یا این که هر ماشین دیگری) نیز به گویش فارسی سخن کنیم؟ طبیعتا نه.

همانگونه که برای تعامل با یک شخص انلگیسی یا این که المانی لهجه، بایستی به لهجه مختص آنان سخن کنیم، برای تعامل با ماشین ها هم می بایست به گویش مختص آنها کلام کنیم.

هر ماشین، سیستم و… لهجه یگانه خودش را دارااست. ممکن میباشد یکی‌از به لهجه PHP بتواند حرف نماید، یکی‌از به لهجه JAVA و دیگری به لهجه C. ما می بایست با به عبارتی زبانی که آن ماشین به آن مسلط میباشد کلام کنیم.

ما از هر ماشین، مثل کامپیوتر، موبایل و… انتظار داریم که کارهایی برای ما انجام دهد. در واقع دستوری به آنان می‌دهیم (برای مثال کلیک می کنیم) و در مقابل از آنان انتظار یک عکس العمل داریم. از روش برنامه نویسی می‌توانیم اوامر‌مان را به ماشین ها بفهمانیم!

 

به گویش بی آلایش‌خیس، در حالتی که بخواهیم با یک ماشین (مثل کامپیوتر، سرور، گوشی و…) رابطه برقرار کنیم، بایستی گروه دستوراتی را از روش لهجه های برنامه نویسی برای آن ها معلوم کنیم. و این موسسه امرها را به آن ها بدهیم تا اجرا نمایند و فیض را به ما نشان دهند.

 

 

 

قابل انعطاف افزارها و اپلکیشن‌ها
ممکن میباشد بپرسید که قابل انعطاف افزارها و نرم افزار ها چیستند و چه کاربردی دارا هستند؟ سوال بسیار خیر و خوبی میباشد.

همان طور که گفتیم، برای اینکه بخواهیم یک ماشین کارهایی برای ما انجام دهد، می بایست به آن ماشین دستوراتی بدهیم. و گفتیم که‌این اوامر را از روش گروه کدها به آن ماشین می‌دهیم.

و مجددا گفتیم که هر ماشینی به گویش یگانه خودش کلام مینماید، همان گونه که هر جامعه‌ای گویش یگانه خودش را دارااست.

ما هنگامی گروه دستوراتی را برای یک ماشین مینویسیم، معمولا آن‌را در قالب یک نرم افزار یا این که اپلیکیشن (یا این که …) در میاوریم و نثار آن ماشین می کنیم!





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: