هاست چه میباشد؟
نوشته شده توسط : علی پور


هاست چه میباشد؟
هاست در اصطلاح، به سرور، یا این که کامپیوتری گفته میشود که توان ذخیره و مراقبت فولدر های تارنما شما‌را دارا هست. این فایلها می‌توانند صفحه های تارنما، عکسها، فایلهای CSS، جاوا اسکریپت و یا این که هر جور پوشه دیگری باشند.

 

در کار، اکثری از کمپانی هایی که سرویس ها تثبیت دامنه را انجام می‌دهند، سرویس ها هاست نیز ارائه می‌دهند. البته لزوما این بدان معنا وجود ندارد که شما بعد از تثبیت دامنه، باید بی تردید هاست نیز خریداری نمائید. اکثری از مواقع، یک دامنه خریداری میگردد البته سازه بر دلایلی از آن استعمال نمیشود.

یکی این عوارض میتواند بوستان کردن دامنه برای مدتی کوتاه یا این که بلند باشد. بوستان کردن دامنه بدین معناست که شما دامنه ای را خریداری میکنید اما از آن به کارگیری نمیکنید. یکی‌از عارضه ها دیگر تثبیت دامنه و نخریدن هاست میتواند آن باشد که دامنه فقط برای آن خریداری شده‌است تا شخص دیگری نتواند آن را خریداری نماید. عارضه ها این زمینه نیز متنوع می‌باشد اما اکثرا به خیال و خاطر دوری از سوء به کارگیری از اسم دامنه می‌باشد.

برای شناخت طولانی تر در زمینه ی آنکه هاست چه می باشد، لطفا به نوشته‌علمی دیگر ما درباره‌ی سرور مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما آن میباشد که در خرید هاست بیش تر توجه کنید و از شرکتی هاست خریداری فرمائید که سرویس ها خیر و خوبی را درین خصوص در قبل به مشتریانش داده می باشد.

همینطور به‌این نکته نیز دقت داشته باشید که برخی از موسسه ها ارائه دهنده سرویس ها هاست، از قرار دادن مطالبی که بر خلاف ضوابط حق نشر میباشد دوری بعمل میاورند. و این مورد در مواردی ممکن می باشد سبب ساز به مسدود شدن اکانت هاست شود.
مرورگر چه میباشد؟
مرورگر به قابل انعطاف افزاری بر روی کامپیوتر بازدید کننده (کلاینت) اطلاق میگردد که توانمند به برقراری رابطه با سرور می‌باشد. یکی وظایف اصلی این مرورگرها، اکران محتویات صفحه ها سایت میباشد. طریقه فعالیت براین اساس می‌باشد که مرورگر در بالا، ایمیل را که استفاده کننده آن را وارد نموده است گرفته، و بعد آن را به سمت سرور می فرستد و در انتظار می‌ماند تا سرور پاسخی را ارائه دهد. پاسخ سرور می‌تواند بسیار گسترده باشد: از ورقه جانور وجود ندارد گرفته تا ورقه به نشانی دیگری منتقل شده‌است و یا این که نشانی کاغذ وجود دارد و یا این که سرور ایراد دارااست.
سرور چه میباشد؟
کلاینت چه است؟
یکی مشکلترین وظایفی که بر دوش مرورگرها قراردارد، محاسبه معانی کدهای HTML و تبدیل آن‌ها به عنصرها و المانهای قابل مشاهده در ورقه مونیتور هست. تفاوت عمده ای که در مرورگرها موجود است، بر رمز تعبیر کدهای HTML و طریقه نشان دادن آن‌ها میباشد. بطوریکه یک کد HTML یا این که یک سایت، لزوما در مرورگرهای متعدد یکجور اکران داده نمی‌شود. کنسرسیوم W3C برای حل این ایراد دست به فعالیت شده‌است و استاندارد و تعاریفی را مشخص نموده است که تا حدودی بتواند این نقص‌ را برطرف کند. اما آنچه که مشخص و معلوم میباشد، هنوز یگانگی بر رمز این مورد در میان مرورگرها بوجود نیامده می باشد و همچنان قوانینی موجود هست که تماما گشوده بوده و تعبیروتفسیر آن، بر عهده مرورگرها نهاده شده‌است.





:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: